Zo druk als het momenteel is op onze veerboten naar Vlieland en Terschelling, zo gonste het de laatste weken ook van bedrijvigheid op het projectkantoor en de nieuwe schepen: het is een komen en gaan van onderleveranciers! We hebben destijds bericht over de waterschade, waardoor op beide schepen o.a. de vloeren zijn beschadigd. De schade en gevolgschade is de afgelopen weken minutieus in kaart gebracht. Een tijdrovende klus, maar essentieel. Hierna werd exact duidelijk welke stappen er de komende tijd genomen moesten worden.
Het projectteam is inmiddels helemaal gesetteld op de nieuwe afbouwlocatie in Harlingen en alle resterende werkzaamheden zijn aanbesteed en ondergebracht bij diverse onderleveranciers, voornamelijk uit de noordelijke regio.
De vloer en ondervloer van de Willem Barentsz is er met veel lawaai en stof inmiddels uitgehaald en wordt de komende weken stap voor stap weer opgebouwd. Daarna volgt hetzelfde proces op de Willem de Vlamingh. Deze vloerreparatie is een megaklus en heeft natuurlijk ook impact op de andere werkzaamheden, maar gelukkig werkt men hieraan door tijdens de bouwvak.
Hoe dan ook, we zijn goed op stoom en het moeilijkste punt voorbij. We zitten weer in de opbouwfase!